Πράσινη Βαλκανική συνδιάσκεψη στη Θεσσαλονίκη 6,7,8 Ιουνίου

Δημόσια συζήτηση την Παρασκευή 6.6 για τα πυρηνικά και τους αγωγούς ενέργειας

Συνδιάσκεψη των Πράσινων των Βαλκανίων διοργανώνουν στη Θεσσαλονίκη οι Ευρωπαίοι Πράσινοι σε συνεργασία με τους Έλληνες Οικολόγους Πράσινους, από τις 6.6.08 έως τις 8.6.08, στα πλαίσια του Green East-West Dialogue.

050608_011.jpg

Στόχος της συνδιάσκεψης είναι η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών από τη δράση των οικολογικών κινημάτων στη νοτιοανατολική Ευρώπη και η ανάπτυξη της βαλκανικής συνεργασίας πάνω στο κρίσιμο θέμα της κλιματικής αλλαγής, την πυρηνική ενέργεια, το ζήτημα των διακρατικών νερών, το πρόβλημα της προστασίας των δασών κ.α. καθώς και η πολιτική συνεργασία μεταξύ των Πράσινων κομμάτων της περιοχής, μακριά από εντάσεις και εθνικισμούς.

Στη Συνδιάσκεψη θα συμμετάσχουν τα Πράσινα κόμματα από την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Σερβία, τη FYROΜ, την Κροατία, τη Σλοβενία, την Τουρκία, την Κύπρο αλλά και την Ουκρανία και τη Μολδαβία. Στη Συνδιάσκεψη θα συμμετέχουν και ειδικοί επιστήμονες και στελέχη των Ευρωπαίων Πράσινων.

Η έναρξη της Συνδιάσκεψης θα γίνει την Παρασκευή 6.6.08 στις 7.30 μ.μ. στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με θέμα «Πυρηνική ενέργεια και αγωγοί πετρελαίου και αερίου στα Βαλκάνια –Ποια είναι η εναλλακτική ενεργειακή πολιτική;» και με εισηγητές τους:

-Μαρία Βασιλάκου, αν. πρόεδρος των Πράσινων της Αυστρίας

-Petko Kovatchev, αντιπυρηνικός ακτιβιστής, Βουλγαρία

-Serghiy Kurykin, πρόεδρος των Πράσινων της Ουκρανίας

-Vlasta Toth, εκπρόσωπος των Πράσινων της Κροατίας

-Γιάννης Τέντες, αν. καθηγητής του Πανεπιστημίου Θράκης

-Μιχάλης Τρεμόπουλος, μέλος Γραμματείας Οικολόγων Πράσινων

Η ανάπτυξη πυρηνικών εργοστασίων, που κάποιοι προωθούν ως δήθεν λύση στο ενεργειακό πρόβλημα και την υπερθέρμανση του πλανήτη, είναι δρόμος αδιέξοδος και επικίνδυνος. Οι διάφοροι αγωγοί της ενέργειας στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια εγκυμονούν ανυπολόγιστους κινδύνους για την ευαίσθητη ισορροπία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων αλλά και του τουρισμού των παράκτιων χωρών και της δημόσιας υγείας. Στόχος των Πράσινων είναι η χάραξη μιας εναλλακτικής ενεργειακής πολιτικής, που να βασίζεται στην ανάπτυξη των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, των μαζικών μεταφορών και ενός οικολογικού τρόπου ζωής.

21 Responses to “Πράσινη Βαλκανική συνδιάσκεψη στη Θεσσαλονίκη 6,7,8 Ιουνίου”

  1. κώστας καρπαδάκης says:

    Τέτοια θέματα προσωπικά πιστεύω ότι ο χώρος μας τα έχει λυμένα.
    Μακεδονία, Δημοκρατία της Μακεδονίας είναι οι καλύτερες επιλογές και αυτό το δικαίωμα έχουν να το επιλέξουν οι γείτονες και όχι εμείς.
    Οσο για τα ανυπόστατα περί αλυτρωτισμού και λοιπών κινδυνολογιών, όλη αυτή η εθνικιστική κόντρα από την πλευρά μας (ως οι πιο δυνατοί) δημιουργούν από την άλλη πλευρά αντίστοιχα αντανακλαστικά ως συσπέιρωση και άμυνα του πιο αδύνατου.
    Σκοπός των οικολόγων πράσινων είναι η συμφιλίωση και η ειρηνική συνύπαρξη πολλών αφηγήσεων στον ίδιο χώρο και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αποδοχή των στοιχειωδών και αυτονόητων, το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού και εν συνεχεία την σύσφιγξη σχέσεων, άνοιγμα των συνόρων, κλπ ώστε να νοιώσουμε και να νοιώσουνε αδέλφια (όπως πράγματι είμαστε) και όχι εχθροί.

  2. ntakolas says:

    Κώστα,

    Πιστεύω ότι τα θέματα είναι ανοιχτά και μπορούν να συζητιούνται πάντα. Πρόκειται για αντιπαράθεση επιχειρημάτων και δεν έχει τέλος. Προσωπικά, ως βλάχος Βαλκάνιος, δεν κατανοώ τίποτα από “εθνικά ζητήματα”, αφού το ποια κράτη θα δημιουργηθούν και ποια όχι τον 19ο αιώνα, τo παίξαν οι δυτικοί στα ζάρια.

    Θα προτιμούσα να υπήρχε η ασύνορη και απάπαδη ουτοπία, μονιασμένων και ευτυχισμένων λαών, μα πάλι μπλέξαμε με τα μίση και τα αίματα. Έτσι ο δρόμος για την ουτοπία είναι μακρινός και σκοτεινός. Το χειρότερο είναι ότι οι πανταχόθεν “εθνικισμοί”, σε χέρια τυχοδιωκτών γίνονται εξαιρετικά επικίνδυνοι. Χαρίζει εξουσία το ζήτημα. Τα μισά στραβά του Καραμανλή ξεχάστηκαν, με το περήφανο αλά Μεταξά (το 5* μόνο αξίζει), ΟΧΙ στους δόλιους …καπωςΜακεδόνες. ΟΧΙ σε τι; Στο ΝΑΤΟ. Χ…… η Μαριορή στο αλώνι το φαρδύ. Εμείς λέμε πώς θα βγούμε κι αυτοί πώς θα μπουν!!

  3. Νοσφεράτος says:

    Μιας και ανοιξε επιτελους και εδώ – μια σχετική συζητηση(και δεν μονοπωλειται αλλου
    Θα ηθελα να πω και την δική μου γνωμη :

    οτι η εξωτερική πολιτική ενος εθνους -κρατους συνολικά κρινεται επιτυχής

    ..οχι οταν καταφερει να μετατρεψει
    (μεσω της αυτοεκπληρουμενης προφητειας αλλά και αλλων τροπων)

    ενα ειτε αδιαφορο ειτε σχετικά φιλικο λαό σε Εχθρικό

    αλλά ακριβώς το αντιθετο …( σε φιλικό)

    (και μάλιστα- Ιδιως αν εχει να αντιμετωπισει και αλλους πολύ σημαντικώτερους κινδυνους

    οπως την Περιβαλλοντική καταστροφή ,

    Οικονομική Κριση, Ακριβεια του Θανατά , Ανεργια απιστευτη κλπ

    - εκτος αν αυτό ( η συνειδητή δηλαδή Αποτυχια της εξωτερικής μας (Ντορακικής τωρα)πολιτικής και η μετατροπή ενος γειτονικου λαου σε εχθρικό μετόν αρμέ
    - μεσα και απο την εμμεση και πονηρη στηριξη της εκει εθνικιστικής ηγεσιας και την αποδυναμωση της εκει μετριοπαθεστερης αντιπολιτευσης -

    χρησιμευει στο να αποπροσανατολίσει απο τα εδώ προβληματα και Λαμογιες των κρατουντων δινοντας τους την ευκαιρια (σε αυτουςκαι σε αλλους ακροδεξιοτερους) να παγιωσουςν την ιδεολογική τους ηγεμονια και να καλύψουν την πολιτική τους Γυμνια και πληρη Σηψη…

    δυστυχώς η βλακεια δεν κανει διακρισεις ..και δεν επισκεπτεται μονον τηνν μιαν πλευράν ( την οποιαν εξαλλου εχει επισκεφτει πολλακις ) … ολοι εχουν το δικαιωμα τους σ’ αυτην

    Μ’ αυτά και μαυτά βεβαι παμε απο το κακό στο χειροτερο .

    .Ενδεικτικό ειναι το οτι δεν βρεθηκε σχεδόν κανεις να κανει ουτε καν εναν διαλογο ..οχι με τον γειτονικό λαό αλλά ουτε εδώ μεσα πανω στην πιθανοτητα να υπάρχουν και στην αλλη πλευρά Σλαβομακεδόνες που να επιδιωκουν εστω και για δικους τους λόγους μια λύση

    Μουλαρωμα … Ταμπουρωμα ….πως να το πω

    (Διοτι το ζτημα δεν ειναι μονο ιδεολογικό ..(εθνικιστες – αντιεθνικιστες κλπ )
    αλλά πρωτιστως πολιτικό …

    - Δηλαδή εχουμε να διαλεξουμε αναμεσα σε μια μια πολίτική που να ευνοει την σταθεροτητα στα Βαλκανια
    ; ή κομπλεξικά υστερικά ξεσπάσματα των ”αδικημενων”;
    Και ρωτάω …
    Αν θεωρουμε πως ειμαστε περικυκλωμενοι απο εχθρους ..και -αν ολοι οι εχθροι ειναι- θεωρουνται εξισου επικινδυνοι …

    και αναπτυξουμε ενα Υστερικό συνδρομο φοβιων

    -ή ακομα χειροτερα ασχολουμαστε μονο με το το Ονομα ως το πιο ευκολο εσωτερικά και πιο εθνολαικιστικά δημαγωγικό και ευνοικό για καθε Ψωμιαδη (τον ειδατε τι ρωτουσε τα κοριτσακια στα καλλιστεια ε; )

    - Τοτε πως θα τα βγαλουμε πέρα εν οψει των οποιων Πραγματικών κινδυνων ;

    -Θυμαστε και το παραμυθι με τον Βοσκό και τον Λύκο ε;

  4. Νοσφεράτος says:

    Περι απολυτως ηλιθιας , σχετικά Ηλιθιας και σχετικά εξυπνης πολιτικής
    —————————————————-
    Ας υποθεσουμε οτι βγαινοντας αο το σπιτακι σας εσεις
    που ειστε ενηλικος και καπως μεγαλοσωμος βλεπετε ενα αδυνατο μπομπιρα να σας δειχνει τις γροθιτσες τους απειλητικά :

    Ε μαλλον υπαρχουν τρεις τροποι για να αντιδρασετε :

    Αλφα : Ο σχετικά εξυπνος
    —————————-
    Το πλησιαζεις προσεκτικά..προσπαθεις να το καθησυχασεις ..Δεν δειχνεις να φοβασαι .. ξεκινας μια ηρεμη και προσεχτική κουβεντα μαζί του προσπαθωντας να καταλαβεις πως σκεφτεται , τι το φοβιζει ή το ενοχλει ..

    ( κατα προτιμηση χαμηλώνεις στο Υψος του για να μη νιωθει οτι απειλειται … αφου καταλάβεις του προτεινεις μια λύση δειχνοντας του οτι το σεβεσαι και το καταλαβαινεις )

    Αυτος ο τροπος αν και δεν ειναι πανακεια εχει μαλλον πολλά περιθωρια επιτυχιας …Και κυριως ξεκαθαριζει τα πραγματικά προβλήματα απο τα φανταστικά ..

    Β) ο Σχετικά ηλιθιος τροπος
    ——————————–
    Το κοιταζεις υπεροπτικά με ενα ειρωνικό χαμογελο ..Του κανεις επιδειξη του μεγαλειου σου και του πόσο παλιά ειναι η οικογενεια σου ενω αυτό ειναι ενα μικρο και αδυνατο μπασταρδακι που κανεις δεν ξερει απο που βασταει η σκουφια του.. Τον απειλεις ..” κοιτα του λες θα φροντισω να σε αποβαλλουν απο το σχολειο θα βαλω βετο απο το να μπεις στους προσκόπους κλπ κλπ
    Στο τελος του δινεις και 5 ευρώ για μπαξισι
    Ακομα κι αν φαινομενικά αυτες οι απειλές μπορει και να πιασουν το παιδακι θα σου φυλαει μαλλον μια μνησικακια που μπορει να εκδηλωθει στο μελλον
    Το πιο πιθανό ειναι βεβαια να σου γυρισει την πλατη και να παει στου αλλου γειτονα που δεν σε χωνευει και να λεει σ’ αυτόν ποσο μα..κας εισαι”

    γ) Ο ΑΠΟΛΥΤΩς ΗΛΙΘΙΟς ΤΡΟΠΟΣ

    ΕΞΑΓΡΙΩΝΕΣΑΙ, ΤΣΙΡΙΖΕΙΣ ”με απειλει΄΄ ”θα το πλακώσω στο ξυλο το κωλοπαιδι ” θα του αποκλεισω την οικογενεια θα το ..λκλπ ”

    Μαζευονται οι γειτονες και κοιτανε ..Εσυ συνεχιζεις και τσιριζεις ..” Μα καλά δεν καταλαβενετε το Δικιο μου ” λες μια στιγμή οταν τους βλεπεις να σε κοιτανε παραξενα ..Με απειλησε το κωλοπαιδο ..”

    Οι γειτονες κουνανε το κεφαλι σου .

    Ενας χοντρος (ευσωμος) , που εχει ενα τεραστιο σπιτι Ανατολικά αρχιζει και γελαει και μετα πιανει το παιδακι και το παει σπιτι του να το κεράσει λουκουμακι λεγοντας το ”Καταλαβες μικρε μου που σουλεγα; ειναι εντελώς μ …ς

  5. Νοσφεράτος says:

    της Αθηνας Σκουλαρικη
    (δεν βαζω ολο το κειμενο για οικονομια χωρου )

    Η εμπειρία του αδιεξόδου στο Μακεδονικό τα τελευταία 17 χρόνια οδήγησε στη μερική αναθεώρηση της ελληνικής στάσης. Τα περισσότερα κόμματα υποστηρίζουν πλέον τη λύση της σύνθετης ονομασίας. Αυτό, όμως, που ήταν ρεαλιστικό το 1992, είναι ρεαλιστικό σήμερα; Επί της ουσίας, άλλωστε, δεν έχουν αλλάξει πολλά: στο δημόσιο λόγο συνεχίζουν να διακινούνται τα ίδια στερεότυπα που οδήγησαν από την αρχή σε μια στρεβλή ανάγνωση του ζητήματος.

    Τι ξέρουμε για το Μακεδονικό;

    Το πρώτο και δομικό αφορά την απαξίωση της άλλης πλευράς, την άρνηση του Αλλου. Θεωρούμε τη γειτονική (ακατονόμαστη) χώρα μια «τεχνητή οντότητα», με ιστορία μόλις 65 ετών και αρνούμαστε ότι υπάρχει (σλαβο-)μακεδονικό έθνος. Ολοι, όμως, υπερασπιζόμαστε τον παλαιστινιακό λαό, που ως έθνος διαμορφώθηκε ακόμη πιο πρόσφατα. Τα έθνη συγκροτούνται μέσα από κοινωνικο-πολιτικούς μετασχηματισμούς. Δεν είναι ούτε παραμένουν αναλλοίωτες οντότητες.

    Θα αναφερθώ σε κάποια ιστορικά δεδομένα που τείνουμε να αγνοούμε:

    *Η διαμόρφωση μακεδονικής εθνικής ταυτότητας ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα, ως αντίδραση στον ελληνο-βουλγαρικό ανταγωνισμό.

    Ο ελληνικός εθνικισμός ενθάρρυνε τότε, την ταύτιση των ντόπιων σλαβόφωνων με τους αρχαίους Μακεδόνες, έχοντας σκοπό να τους αποσπάσει από το βουλγαρικό εθνικό κίνημα.

    *Η αυτονομιστική τάση άρχισε να αναπτύσσεται. Το 1903 η επανάσταση του Ιλιντεν κατά των Οθωμανών έγινε με το σύνθημα: «Η Μακεδονία στους Μακεδόνες». Με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913, τα οθωμανικά εδάφη της Μακεδονίας διαμοιράστηκαν κατά 51% στην Ελλάδα, 37% στη Σερβία, 10% στη Βουλγαρία και 1% στην Αλβανία. Εκτοτε η χώρα μας αναγνώρισε τη σερβική (μετέπειτα γιουγκοσλαβική) Μακεδονία και τη βουλγαρική Μακεδονία.

    *Αυτοί οι όροι ήταν σε κοινή χρήση ώς το 1992, οπότε επικράτησε το καινοφανές σύνθημα: «Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική». Επισήμως, βέβαια, η ελληνική διπλωματία ποτέ δεν τόλμησε να το επικαλεστεί.

    *Η (σλαβο-)μακεδονική εθνική ταυτότητα αναπτύχθηκε σταδιακά μέσα από τις ιστορικές συγκρούσεις του 20ού αιώνα. Κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, η πολιτική σκληρής καταστολής της βουλγαρικής συνείδησης της πλειονότητας των κατοίκων της περιοχής από το σερβικό κράτος ενίσχυσε τις τοπικιστικές τάσεις, ενώ οι αγριότητες της βουλγαρικής φασιστικής κατοχής κατά τη διάρκεια του πολέμου αποξένωσαν τον πληθυσμό της περιοχής από τους Βούλγαρους.

    *Σε αυτό το πλαίσιο, ιδρύθηκε η Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας ως ένα από τα συστατικά έθνη της Ομόσπονδης Γιουγκοσλαβίας το 1945.

    Εξυπηρετούσε, τόσο την εξισορρόπηση του σερβικού και του βουλγαρικού εθνικισμού, όσο και το όραμα της ένταξης όλης της Μακεδονίας στη μελλοντική βαλκανική ομοσπονδία.

    *Η εγκατάσταση εκεί των σλαβομακεδόνων πολιτικών προσφύγων μετά τον ελληνικό εμφύλιο, η άρνηση της Ελλάδας να τους επαναπατρίσει ακόμα και μετά το 1982, καθώς και τα μέτρα καταστολής της σλαβοφωνίας στην ελληνική Μακεδονία, επέτρεψαν στην ηγεσία των Σκοπίων να καταγγέλλει την Ελλάδα στους διεθνείς οργανισμούς και να διεκδικεί την αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας.

    Παρά τις εξελίξεις αυτές, για τη χώρα μας το θέμα ήταν «ανύπαρκτο».

    Η εθνικιστική πόλωση

    Οταν χρειάστηκε πια να το αντιμετωπίσουμε, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, μέσα σε ένα κλίμα εύλογης ανασφάλειας για τις αλλαγές στα Βαλκάνια, επικράτησε ένας ακραίος λόγος περί «εθνικής απειλής» που διόγκωσε την κρισιμότητα του θέματος.

    Η χρόνια αποσιώπηση του Μακεδονικού είχε ως αποτέλεσμα πολιτικοί, δημοσιογράφοι και πολίτες να αγνοούν βασικές παραμέτρους του ζητήματος. Οι λίγοι εθνικιστές που δραστηριοποιούνταν στη Βόρεια Ελλάδα εμφανίστηκαν ως οι μόνοι ειδικοί και επέβαλαν τους όρους της συζήτησης.

    Τα μέσα ενημέρωσης βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να προσελκύσουν το κοινό, στοχεύοντας στο πατριωτικό συναίσθημα. Η δραματοποίηση και η κινδυνολογία δεν άφηναν περιθώρια σύνθετων αναλύσεων. Το πλαίσιο της δημόσιας αντιπαράθεσης περιορίστηκε με πρόσχημα την ανάγκη «εθνικής ενότητας», ενώ οι διαφωνούντες εξοστρακίστηκαν ως «μειοδότες».

    *Η όξυνση του κλίματος εμπόδισε την έγκαιρη διευθέτηση της όποιας διαφοράς σε διμερές επίπεδο, όταν η Ελλάδα είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει ένα σύμμαχο στα βόρεια σύνορά της, προσφέροντας διεθνή υποστήριξη με αντάλλαγμα τη συνεννόηση στο θέμα του ονόματος. Ο ανταγωνισμός πολιτικών προσώπων και κομμάτων με όχημα το Μακεδονικό οδήγησε σε υιοθέτηση μαξιμαλιστικών θέσεων και σε διπλωματικό αδιέξοδο.

    *Δυστυχώς, οι εθνικισμοί αλληλοτροφοδούνται. Η εκστρατεία για την ελληνικότητα της Μακεδονίας συνέβαλε στην όξυνση του αντίπαλου εθνικισμού. Η διαιώνιση της σύγκρουσης με επίκεντρο την οικειοποίηση της αρχαίας ιστορίας καλλιεργεί μύθους εθνικής καθαρότητας και πολιτισμικής ανωτερότητας. Η αντιπαράθεση μεταφέρεται σε ένα συμβολικό επίπεδο, ερήμην των σύγχρονων δεδομένων.

    *Τελευταία, το κλίμα πολώνεται άλλη μία φορά. Η προσφυγή στο βέτο δημιουργεί συνθήκες κρίσης και όχι λύσης.

    Ηδη πυροδότησε τις εθνικιστικές αντιδράσεις εκατέρωθεν. Αλλά και με αφορμή την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου, επικράτησε ένας φοβικός δημόσιος λόγος περί αλβανικής απειλής, που συγκέντρωνε όλα τα χαρακτηριστικά του λαϊκισμού: συνωμοσιολογία, κινδυνολογία και αναφορά σε εξωτερικούς και εσωτερικούς εχθρούς που εξυπηρετούν αντεθνικά σχέδια.

    Εξωφρενικές κατηγορίες διατυπώθηκαν πρόσφατα εναντίον ελλήνων επιστημόνων που επιχείρησαν να αναλύσουν ένα άλλο ιστορικό ζήτημα, το οποίο επηρεάζει σε ένα βαθμό τις ελληνο-αλβανικές σχέσεις: το ζήτημα των Τσάμηδων. Στις σχετικές καταγγελίες συναντήθηκαν παράγοντες του εθνικιστικού και ακροδεξιού χώρου με ανθρώπους της «πατριωτικής» αριστεράς. Η ιδεολογία της εθνικής περιχαράκωσης έχει υπερκεράσει τις μεταξύ τους πολιτικές αντιθέσεις. Οπως και στο Μακεδονικό, όσοι αρνούνται το διάλογο και την επιστημονική έρευνα, επισείουν εθνικούς κινδύνους. Η αποσιώπηση κρίσιμων πτυχών της σύγχρονης ιστορίας, ωστόσο, δεν συσκοτίζει μόνο το παρελθόν, αποδυναμώνει και τη διαχείριση του μέλλοντος. Είναι καιρός να διασταυρώσουμε τις αλήθειες μας με τις αλήθειες των άλλων.

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ” E” – 16/03/2008

  6. Νοσφεράτος says:

    μου φαινεται οτι στις Διεθνεις οπως και τις ανθρωπινες σχεσεις ,περα απο την εμμονή στις δικες σου θεσεις(σωστες ή οχι και την προσπαθεια να νικήσεις …θα πηγαιναν τα πραγματα πολύ καλύτερα αν κατανοουσαμε -οχι δικαιολογουσαμε που ειναι πιο στενή ενοια – αλλά κατανοουσαμε (κατανοηση – ενσυναισθηση) και την Ψυχολογια , τα συναισθηματα του Αλλου..
    (τηνν αξιοπρεπεια , το φιλοτιμο το δικαιωμα να εχουν και αυτοι περηφανεια )
    Και αυτό μπορει να γινει ακομα και εν μεσω μιας διενεξης … Τον Αλλο ακομα και αν μπορεις δεν πρεπει να τον εξοντωνεις …Ουτε και να τον ταπεινώνεις

    Και οι αλλοι συνηθως προσβαλλονται και ταπεινωνονται απο οτι θα προσβαλε κι εμας … ”

  7. Νοσφεράτος says:

    μεσα στους πιο Ωριμους θα μπορουσαμε να συμπεριληφθουμε κι εμεις – κυριως εμεις , η Ελλάδα δηλαδή -

    - αν ειχαμε την ωριμότητα βεβαια, και δεν ξοδευαμε την αξιοζηλευτη ευκαιρια που μας δοθηκε και κατά τη διαρκεια της δεκαετιας του 90 αλλά και τωρα

    - σε αδιεξοδες πολιτικές εξαναγκασμου και υστεριες που θυμιζουν δασκαλους που κατεβαινουν στο επιπεδο των μαθητων και μπλεκουν σε καυγάδες και φωνές και τσιριδες και γινονται μερος του προβλήματος αντι να γινουν η Λύση του…..

    Ομως

    - Ο χειρισμός ενός προβληματος δεν μπορει να περιοριστει στο Διπολο : Η ενδοτισμός ή επιθετική εθνικιστική πολιτική…

    Υπάρχουν -οπως μου φαινεται ειπα αλλου – απειρες αποχρώσεις μεταξύ μαυρου και ασπρου ..και ισως υπάρχουν ακόμη και στο εν λόγω ζητημα

  8. Νοσφεράτος says:

    Στην δεκαετια του 9ο , υπο την επιρροή διαφορων εθνολαικιστών δοκιμασαμε με εκεινα τα ”μεγαλειωδη ” συλλαλητηρια -τρομαρα μας -και τα εμπάργκα και τις δηλώσεις ‘Γυφτοσκοπιανοι”κλπ

    ακριβώς για τους να τους κοψουμε-υποτιθεται- τη φορα”
    Με αποτελεσμα και να γινουμε καταγέλαστοι διεθνώς . αλλά και να γιγαντωσουμε εναν εξισου Γελοιο εθνικισμό και στην χωρα αυτή…
    Διοτι οπως πάντα το γινατι βγαζει ματι και η κόντρα- κοντρα

    για να καταλήξουμε και οι Δυο να μας Δουλευουν ψιλό γαζί οι Αμερικανοι (ποιος θα πρωτοστειλει στρατευματα στο Αφγανιστάν κλπ)

  9. Νοσφεράτος says:

    Οσο για την Μακεδονια …απο τά τελη του 19ου αιωνα τουλαχιστον , οταν Ελληνες , Βουλγαροι και Ευρωπαιοι χρησιμοποιουσαν τον ορο
    δεν εννοουσαν τόσο την Αρχαια Ιστορική Μακεδονια

    Αλλά μια συγκεκριμμένη διοικητική περιφερεια της Οθωμανικής αυτοκρατοριας

    - Οπου διεξαγοταν ενας αγωνας (στην αρχή Θρησκευτικός – Βουλγαρικη Εξαρχια- μετά εκαπιδευτικός -σχολεια – και μετά ενοπλος )
    Μεταξύ κυριως Βουλγαρων και ελληνων

    -και κυριως για την οικειοποιηση προσεταιρισμό των εντοπιων Σλαβοφωνων πληθυσμών ..
    - Οι μεν Βουλγαροι χρησιμοποιουσαν κυριως το φυλετικό (σλαβοι) και γλωσσικό ( συγγενεια της γλωσσας με την Βουλγαρική)επιχειρημα , για να πεισουν τους κατοικους αλλά και την Ευρωπ. κοινή γνωμη οτι οι Σλαβοφωνοι εκεί ησαν Βουλγαροι
    -Οι δε ελληνες κυριως το Θρησκευτικό: Οι περρισσοτεροι ησαν πιστοι στο Ελληνορθοδοξο Πατριαρχειο … συνεπώς (χρησιμποιωντας το κριτηριο της Συνειδησης ) τους ονομαζαν Μακεδόνες = Ελληνες (Ελληνοορθοδοξοι)

    Το πώς μεσα απο τετοιες παραδοξες συγκυριες προεκυψαν τα σημερινά ε δεν ειναι καθολου παραδοξο

    ..Το ονομα κρυβει αλυτρωτικές διαθεσεις εκ μερους της Φυρομ; … Ισως … αλλά για να πραγματοποιηθουν χρειαζεται κατι πολύ παραπάνω απο διαθεσεις

    και προς το παρόν τουλαχιστον η χωρα τους αντιμετωπίζει αλλα ,πολύ πιο επικινδυνα μετωπα

    Εξαλλου η Βουλγαρια π.χ, εχοντας για παραπολύ μεγαλο χρονικό διαστημα βλεψεις προς την Ελληνική Μακεδονια δεν χρειαζοταν κανένα ονομα

  10. Νοσφεράτος says:

    Οσο για την Μακεδονια …απο τά τελη του 19ου αιωνα τουλαχιστον , οταν Ελληνες , Βουλγαροι και Ευρωπαιοι χρησιμοποιουσαν τον ορο
    δεν εννοουσαν τόσο την Αρχαια Ιστορική Μακεδονια

    Αλλά μια συγκεκριμμένη διοικητική περιφερεια της Οθωμανικής αυτοκρατοριας

    - Οπου διεξαγοταν ενας αγωνας (στην αρχή Θρησκευτικός – Βουλγαρικη Εξαρχια- μετά εκαπιδευτικός -σχολεια – και μετά ενοπλος )
    Μεταξύ κυριως Βουλγαρων και ελληνων

    -και κυριως για την οικειοποιηση προσεταιρισμό των εντοπιων Σλαβοφωνων πληθυσμών ..
    - Οι μεν Βουλγαροι χρησιμοποιουσαν κυριως το φυλετικό (σλαβοι) και γλωσσικό ( συγγενεια της γλωσσας με την Βουλγαρική)επιχειρημα , για να πεισουν τους κατοικους αλλά και την Ευρωπ. κοινή γνωμη οτι οι Σλαβοφωνοι εκεί ησαν Βουλγαροι
    -Οι δε ελληνες κυριως το Θρησκευτικό: Οι περρισσοτεροι ησαν πιστοι στο Ελληνορθοδοξο Πατριαρχειο … συνεπώς (χρησιμποιωντας το κριτηριο της Συνειδησης ) τους ονομαζαν Μακεδόνες = Ελληνες (Ελληνοορθοδοξοι)

    Το πώς μεσα απο τετοιες παραδοξες συγκυριες προεκυψαν τα σημερινά ε δεν ειναι καθολου παραδοξο

    ..Το ονομα κρυβει αλυτρωτικές διαθεσεις εκ μερους της Φυρομ; … Ισως … αλλά για να πραγματοποιηθουν χρειαζεται κατι πολύ παραπάνω απο διαθεσεις

    και προς το παρόν τουλαχιστον η χωρα τους αντιμετωπίζει αλλα ,πολύ πιο επικινδυνα μετωπα

    Εξαλλου η Βουλγαρια π.χ, εχοντας για παραπολύ μεγαλο χρονικό διαστημα βλεψεις προς την Ελληνική Μακεδονια δεν χρειαζοταν κανένα ονομα
    ———————————

    Τι θα μπορουσε να γινει με την γειτονική χωρα ; Κατα την γνωμη μου πολλά ..παρα πολλά ..σε μια κατευθυνση φιλιας και συνεργασιας , ειλικρινους και οχι υποκριτικής
    ( με υπογειες δηλώσεις τυπου Ανθιμου κλπ )

    ..Θα μπορουσε να ειχε καλλιεργηθεί και μια αισθηση φιλιας και συγγενειας των δυο λαων (που για παρα πολλά χρονια συμβιωναν αρμονικοτατα )

    … Θα μπορουσαμε να εχουμε αμοιβαιες συνομιλιες στηριξης -και ,γιατί οχι προστασιας – στο γειτονικό κρατος μιας και εμεις ειμαστε η ισχυροτερη χωρα στα Βαλκανια και ενα απο τα παλιοτερα μελη της Ε. Ε..

    ..Θα μπορουσαμε ακριβώς στηριγμενοι σε αυτή τη μεθοδο να συνεργαστουμε Και στο εκπαιδευτικό τους συστημα ..και να αμβλύνουμε τον οποιο αλυτρωτισμο τους (η και να καλλιεργησουμε και μια αισθηση συγγενειας των δυο λαών βασισμένης ακριβώς στο ονομα )

    Θα μπορουσε( αν ειχαμε ως χωρα την ωριμοτητα και την αυτοπεποιθηση που αρμοζει στη θεση και στον ρόλο μας στα Βαλκανια ..θα μπορουσε …….θα μπορουσε
    Δυστυχώς και στη δεκαετια του 90 (οταν τα πραγματα προς μια τετοια κατευθυνση ηταν κατα πολυ ευκολότερα ) διαλέξαμε να τους αποκαλουμε ”Γυφτοσκοπιανους”
    (και να κανει τις γνωστες συνομιλιες τοτε ο Μητσοτακης με τον Μιλοσεβιτς)
    … Και τωρα ..μεσα απο μια τσαπατσουλικη πολιτική- φτασαμε να επιχαιρουμε και να θεωρουμε ως μεγαλη επιτυχια του Καραμανλή ενα Βετο σε μια απιστευτη διαδικασια ενταξης στο Νατο που απο την μια νομιμοποιησε τους Αμερικανους και το Νατο ως μεσολαβητες- και τις πιεσεις και τα ανταλλαγματα που ζητουν για τις υπηρεσιες τους

    και που δεν ελυσε κατα κανένα τροπο προβλημα …αλλά απλώς το ανεβαλε ..και συνεβαλε σαν ενα ακομα σωσιβιο προς εσωτερική καταναλωση για μια κυβερνηση που σε ολους τους κρισμους τομεις εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής εχει οικτρα αποτυχει…
    —-

  11. Νοσφεράτος says:

    η εξωτερική πολιτική μιας χωρας σαν την Ελλαδα -ισχυροτερη ,πολύ ισχυροτερη απο τους Βαλκανιους γειτονές της -
    αναδεικνυεται ως Επιτυχημένη οχι βεβαια απο το
    Πόσους Εχθρους κανει
    αλλά απο το πόσους φιλους κανει (ωστε να επικεντρωθει στους Μεγαλους τους πραγματικους ανταγωνιστες ή πιθανους εχθρους …)
    Και θα ελεγα ακόμα οτι επιτυχημενη εξωτερική πολιτική
    συνισταται στο να μετατρεψεις εναν Πιθανό εχθρο σε φιλο
    και οχι ενα πιθανό φιλο σε Εχθρο …
    ( Δυστυχώς μερικοι επιχαιρουν για το τελευταιο …κριμα )

  12. Π.Θ says:

    Υπήρχε καποτε -γραφει ο Raymond Williams -’’ ενας Εγγλέζος πού εργαζόταν στο Γραφειο του Λονδινου ενός πολυεθνικου οργανισμου πού ειχε την εδρα του στα Η.Εθνη,που οδηγουσε κατα την επιστροφή του στο σπίτι ένα γιαπωνέζικο αμάξι.Η συζυγος του, η οποια εργαζόταν σε μια επιχείρηση πού εισήγαγε Γερμανικό εξοπλισμό κουζίνας, ήταν ήδη στο σπίτι. Το μικρό της Ιταλικό αυτόκινητο ηταν συχνα ταχύτερο στην κυκλοφοριακή κινηση. Μετά από ένα γευμα πού περιελάμβανε αρνακι Νέας Ζηλανδιας , Καλιφορνέζικα καρότα, Μεξικάνικο μελι, Γαλλικό τυρί και Ισπανικό κρασί, καθονταν να παρακολουθήσουν ενα προγραμμα στην τηλεοπτική συσκευή τους , πού ειχε παραχθει στην Φινλανδια. Το προγραμμα ηταν μια αναδρομική εορταστική παρουσιαση του πολέμου για την επανακαταληψη των νησιων του Φωκλαντς. Καθώς το παρακολουθουσαν αισθανονταν θερμοι πατριωτες, και πολύ περήφανοι πού ησαν Αγγλοι.’’

  13. Νοσφεράτος says:

    δεν νομίζω οτι η προπαγανδα των Δεξιων και Ακροδεξιων κυκλων για τα εθνικα

    - ειναι ασχετη με το γενικό ξεπουλημα της Χωρας μας , Την Απιστευτη ακριβεια την οποια ο κ Πρωθυπουργος παει να πεταξει-ως μπαλακι – στην Ε. Ε ,την Τρομακτική καταστροφή του Περιβαλλοντος..( Η θεσσαλονικη π.χ Αναπνεει θανατο και ειναι η πιο μολυσμενη πολη της Ευρωπης γιατί βεβαια οταν γελαμε με τα τα του Νομαρχη της ξεχναμε οτι μια απο τις κυριες αρμοδιοτητες του ειναι να επιβαλλλει Προστιμα στις Ρυπογονες Βιομηχανιες αντις να μας πουλα εθνολαικισμό…και να μας κουνα και το δαχτυλο ,
    …Η κατασυκοφαντηση των φοιτητικών αγώνων παει συννεφο ακριβώς για να περασουν τα σχεδια της Ιδιωτικής Λαμογιας για ιδρυση Ιδιωτικών κεντρων ελλευθερωνσπουδων,
    οι συμμοριες των φασιστών καθημερινά επιτιθενται σε μεταταναστες και αριστερους ,Τα εθνοφασιστοειδή δινουν μαθθηματα πατριωτισμου σ’ αυτους που αντισταθηκαν στους Γερμανους Ναζηδες Ο δημοσιος πλουτος της χωρας ξεπουλιεται αντι πινακιου φακής τα βιβλια Ιστοριας ανατιθενται χωρίς διαγωνισμου στους του Ιδρυματος Καραμανλή και ακρα του ταφου σιωπή ενώ η Τσιφτετελοσυνη η τζαμπα μαγκια , Η α και Ου ΔαποΝαδου φουκοσυνη και η καθε ηλιθιοτητα βαφτιζονται πατριωτισμός απο τους εκαστοτε κονδυλοφορους παπαγαλους , και ο κ Παπαγεωργοπουλος Δημαρχος θεσσαλονικης ηκουσθη να δηλωνει Υπερηφανος δια το Περιβαλλλοντικο εργο του Δημου που η παραταξη του κατεχει εν ειδει φεουδου εδώ και καμμια εικοσαρια χρονια μετατρεποντας τον
    σε μια πελώρια χωματερή)

  14. Νοσφεράτος says:

    - Θυμιζω οτι οι Ο- Π οπως και η Οικολογική Κινηση εχουν και μια πολιτική ιστορια αλλά και ενα σταθερό πλαισιο αναφοράς

    : Που αν και τους διακρινει απο την Παραδοσιακή Αριστερά και την Σοσιαλδημοκρατια …

    εν τουτοις δεν τους τοποθετει -με καμμια κυβερνηση -ουτε καν την Τωρινή -στο αλλο ακρο του πολιτικου φασματος στην Δεξια

    - Ουτε πλαι στους Νεοφιλελευθερους Φονταμενταλιστες -απολογητες του πιο ακραιου Καπιταλισμου…

    - Ουτε βεβαια να μετατραπουν σε ενα ακομα εθνικιστικό κομμα με το προσχημα της” καταπολέμησης του εθνικισμου της γειτονος ”

    - Ουτε να εκτραπουν σε φθηνές Συκοφαντιες κατά του Φοιτητικου κινηματος την στιγμή ακριβώς που αυτό αντιδρα στην Παρακαμψη του συνταγματος και του αρθρου 16 απο τον Υπουργό παιδειας κ Ευριπίδη …

    Εν γενει -πιστευω οτι οι Ο -π , οφειλουν να μεινουν πιστοι στην Ιστορια τους και την Μη εθνικιστική προιστορια τους και -παρολο που πρεπει να συνεχισουν να εχουν κριτική σταση απενατι στα ομορα κομματα

    (Συριζα και Πασοκ )

    εν τουτοις δεν πρεπει να διαρρηξουν τις σχεσεις τους με τους Φυσικους τους συμμαχους της Αριστερας και Κεντροαριστερας

    και να ανοιξουν παρε δωσε με την Κεντροδεξια ή τους Νεοφιλελευθερους

    μόνο και μόνο για να ικανοποιηθει αυτή η ‘νεα” αποψη” που είναι ήδη πραγματικότητα στο χώρο μας” …

    Και να θυμιζω εδώ την ρηση του Ν Bobbio(aν θυμαμαι καλώς ) που ελεγε :

    ”’ Δεν ξερω αν υφισταται ακομη η Διακριση Δεξιας και Αριστεράς
    Ξερω ομως σΙγουρα οτι αυτοι που λενε μετα Βεβαιότητας οτι δεν υφισταται
    Ειναι ΔΕΞΙΟΙ ”

  15. Nosfy says:

    Λίγο μετά το Τσερνομπιλ ο Γερμανός Κοινωνιολόγος Ουρλιχ Μπεκ έγραψε το περίφημο βιβλίο του Η Κοινωνία του Ρίσκου Πολύ σχηματικά η υπόθεση εργασίας είναι ότι περνάμε σε μια ύστερη φάση της Νεωτερικότητας(ή του καπιταλισμού) στην πρώτη μεγάλη περίοδο κεντρικό ζήτημα ήταν η Μοιρασιά του πλούτου ( ισότητα ή ανισότητα) μιας και κεντρικό μότο της Πρώτης νεωτερικότητας ήταν η Πρόοδος και η Ιδεολογίας της (η η εξιδανίκευση της ) Στην δεύτερη ύστερη φάση αρχίζει να γίνεται κεντρικό πολιτικό ζήτημα και η μοιρασιά των Ρίσκων , των κινδύνων αυτών που επιστρέφουν από την πίσω πόρτα ως δευτερογενή αποτελέσματα της Βιομηχανικής δραστηριότητας…(πχ απόβλητα )
    … Από τότε η κοινωνία του Ρίσκου (ή η κοινωνία της Διακινδύνευσης έγινε κοινός τόπος ως ορός για κοινωνιολόγους , πολιτικούς επιστήμονες ή και νομικούς …. Όμως η αξία του βιβλίου έγκειται στο ότι έδειξε πώς πλάι στο Κεντρικό πολιτικό άξονα Δεξιάς Αριστερας που υφαίνεται γύρω από την μοιρασιά του πλούτου και την (Άνιση) Ανάπτυξη και κατανομή της ιδιοποιουμένης από τους καπιταλιστές υπεραξίας , αρχίζει να διαμορφώνεται και ένας άλλος άξονας , που θα μπορούσε να ονομαστεί οικολογικός γύρω από την Κατανομή των Οικολογικών κινδύνων που μπορεί να πλήττουν πλουσίους και φτωχούς ..δεν τους πλήττουν όμως Εξίσου…
    Ζούμε σήμερα σε μια διπλή νεωτερικότητα , σε ένα διπλό καπιταλισμό , όχι(μόνον) εκείνον τον χαζοχαρούμενα αισιόδοξο των αμέσων του 20 ου αιώνα με την πίστη στην πάροδο , αλλά σε ένα αγχώδες παγκόσμιο περιβάλλον οπου το οικολογικό πρόβλημα θα γίνεται όλο και πιο έντονο ως πρόβλημα επιβίωσης πια

  16. Nosfy says:

    . Το ταξίδι του Μπαουντολινο στο ομωνυμο μυθιστορημα του Εκο ,μοιάζει λίγο με το οργιαστικό τοπίο στο οποίο κινούνται σήμερα οι σύγχρονες ταυτότητες:φαντασιώσεις του εκσυγχρονιστικού μέλλοντος και λατρεία της τεχνολογίας συμφύονται με τις πιο νοσηρές θρησκόληπτες καθηλώσεις, η ωραία του ευρωπαϊκού οράματος συμπλέκεται με το τέρας της εθνικιστικής παλινδρόμησης, νέες μορφές oικογενειακών και ερωτικών σχέσεων συνυπάρχουν με τη πιο θλιβερή μοναξιά…

  17. Nosfy says:

    Ενα ενδιαφερον κειμενο:

    http://athens.indymedia.org/local/webcast/uploads/oyte_krath.pdf

  18. Νοσφεράτος says:

    http://panosz.wordpress.com/2008/06/25/macedonia/#comment-39532

    ;) Καποιος πρπει να του πει οτι …

  19. Νοσφεράτος says:

    Ανοδος στα Γκαλοπ των Ο -Π

    http://nosfy-myblognosfy.blogspot.com/

  20. dur says:

    Επιστρατεύουν τον Μ. Αλέξανδρο σε σποτ!

    Και με τηλεοπτικά σποτ που εμφανίζουν τον Μέγα Αλέξανδρο να επιτίθεται στα… Γαυγάμηλα επιχειρεί τώρα η κυβέρνηση των Σκοπίων να «συνεπάρει» τους πολίτες της, παραλληλίζοντας τις επιτυχείς μάχες του στρατηλάτη με αυτήν που δίνεται αυτές τις μέρες για τη διεκδίκηση του ονόματος Μακεδονία. «Πιστεύω στον εαυτό μου, πιστεύω στη νίκη, εσύ είσαι η Μακεδονία», φέρεται να λέει ο Μέγας Αλέξανδρος στο σποτ, ακολουθούμενος από μακεδονική φάλαγγα σαν να καλεί εμμέσως τους Σκοπιανούς να είναι σε επαγρύπνηση λίγο πριν από την επίθεση…

    http://www.youtube.com/watch?v=SRevveqFltU
    *Ο Μέγας Αλέκος ομιλεί στα … ντόπια!

    http://www.youtube.com/watch?v=WZwgl9-G00Q
    *Όλα τα λεφτά είναι το όνομα της … Κλεοπάτρας στα κυριλλικά υπό τους ήχους του Παπαθανασίου (Μιλάμε για κλοπή σε όλα τα επίπεδα!) Α, ναι και ο Πούτιν είναι επίγονος του μεγάλου στρατηλάτη…

    http://www.youtube.com/watch?v=KMkVYLqoTf4

    *Άθελά του κι εδω ο Πούτιν ξαναπαίζει τον ρόλο του. Εδώ εκπροσωπείται από το πλήρωμα ενός υποβρυχίου που αναδύεται … στην Makedonija!
    Α, ναι η διαφήμιση γυρίστηκε για λογαριασμό της Cosmofon, θυγατρική της Cosmote στην πΓΔΜ…